Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν έναν ΜΥΣΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ που οι μισοί Έλληνες οδηγοί ΔΕΝ γνωρίζουν την ύπαρξή του – Εσείς;

Αποδεικνύεται ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν τόσο
καλά το αυτοκίνητό τους όσο θα νόμιζαν. Έρευνες έχουν δείξει πως περίπου το 25% των οδηγών παγκοσμίως δεν συνειδητοποιούν καν το μυστικό μηχανισμό, που ονομάζεται «Φλας». Στην χώρα μας το ποσοστό αυτό δυστυχώς είναι δραματικά αυξημένο.

Συνήθως στην αριστερή μεριά του τιμονιού, βρίσκεται ένας διακόπτης, τον οποίο όταν το πιέζουμε προς τα κάτω ενεργοποιείται μια πορτοκαλί λυχνία στο εξωτερικό αριστερό μέρος του αυτοκινήτου ενώ όταν το πιέζουμε προς τα πάνω ενεργοποιείται η αντίστοιχη δεξιά λυχνία. Για παράδειγμα, με αυτές τις λυχνίες μπορούμε να ειδοποιήσουμε ότι θέλουμε να στρίψουμε από τα αριστερά ή από τα δεξιά! Απίστευτο;



Αλλά λίγοι οδηγοί γνωρίζουν ότι όταν θέλετε να παρκάρετε είναι απαραίτητο να ενεργοποιήσετε την ίδια λυχνία! Και το άλλο απίστευτο, είναι όταν ξεπαρκάρετε, είναι επίσης αναγκαίο να την ενεργοποιείτε αλλά από την αντίθετη πλευρά!

Λίγοι τα χρησιμοποιούν, μερικοί αδιαφορούν, κάποιοι τα ξεχνούν και κάποιοι άλλοι θεωρούν πως είναι άσκοπη κίνηση: Ποια είναι λοιπόν η σωστή χρήση των φλας;

1- Όταν θέλουμε να στρίψουμε αριστερά η δεξιά. Τα ενεργοποιούμε 30-40 μέτρα πριν το σημείο του ελιγμού.

2- Όταν θέλουμε να παρακάμψουμε οποιοδήποτε εμπόδιο. Τους ενεργοποιούμε όσο γίνεται πιο νωρίς πριν το σημείο της παράκαμψης. Το φλάς το σβήνουμε αμέσως μόλις μετακινήσουμε το όχημα στην διπλανή ελεύθερη λωρίδα και όχι όταν θα περάσουμε το όχημα που μας εμποδίζει, διότι υπάρχει ενδεχόμενο να νομίζουν ότι θα στρίψουμε ή θα σταθμεύσουμε επειδή έχουμε το φλας αναμμένο.

3- ΠΡΟΣΟΧΗ!!!‘Όταν θέλουμε να κάνουμε ελιγμό για στάθμευση, επι τόπου στροφή η γωνία δεξιά η αριστερά. Στάθμευση ΔΕΞΙΑ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ

– Βγάζουμε δεξί φλάς για δεξιά 15 μ πριν το σημείο στάθμευσης και όχι τελευταία στιγμή. Τοποθετούμε το όχημα μας δίπλα από το όχημα που θα παρκάρουμε και σε απόσταση ίση περίπου με 1 μ. Το φλάς πρέπει να δουλεύει μέχρι να ξεκινήσουμε τον ελιγμό προς τα πίσω και αρχίσει το αυτ/το να παίρνει κλήση προς τα δεξιά(πεζοδρόμιο). Αφού πάρει την κλήση προς το πεζοδρόμιο δεν θα πρέπει να σας απασχολεί εάν δουλεύει το φλας ή όχι. Ωστόσο εάν επιθυμείτε μπορείτε να το ανάψετε εκ νέου. Μην ξεχνάτε να βγάζετε φλας αριστερά όταν εξέρχεστε από την θέση στάθμευσης αφού είσαστε ελεύθεροι πίσω.

Για την ΑΡΙΣΤΕΡΗ στάθμευση οι ενέργειες είναι αντίθετες. Προσοχή απαγορεύεται η στάθμευση αριστερά εάν ο δρόμος είναι διπλής κατεύθυνσης, μπορείτε μόνο σε μονόδρομο να το κάνετε Γωνία ΔΕΞΙΑ ή ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Βγάζετε δεξί φλας για δεξιά γωνία και αριστερό για αριστερή και εδώ θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το φλας είναι αναμμένο μέχρι να πάρετε κλήση προς το πεζοδρόμιο που προτίθεστε να μπείτε, κατά; τα άλλα ισχύουν ότι είπαμε στην χρήση των φλας

Επί τόπου στροφή αριστερά ή δεξιά
Αριστερή

Βγάζουμε φλας δεξί για να σταματήσουμε στο δεξί πεζοδρόμιο (σχεδόν εφαπτόμενοι) και αφού ελέγξουμε για ερχόμενα οχήματα βγάζουμε φλας αριστερό για να μετακινηθούμε στο απέναντι πεζοδρόμιο(αριστερό), από εδώ και πέρα δεν είναι απαραίτητο το φλας να δουλεύει, αλλά εάν επιθυμείτε το ανάβετε εκ νέου. Θα οπισθοχωρήστε έτσι ώστε οι πίσω τροχοί να ακουμπήσουν το δεξί πεζοδρόμιο και εκεί βγάζετε φλας (αριστερό) για να συνεχίστε την πορεία σας , αφού ελέγξτε για ερχόμενα οχήματα. Οι αντίθετες ενέργειες πρέπει να γίνουν για δεξιά επί τόπου στροφή.

4- ‘Όταν θέλουμε να κάνουμε προσπέραση. Το φλας πρέπει να μείνει αναμμένο καθ’ όλη την διάρκεια της προσπέρασης ακόμη και αν προσπερνάτε σειρά αυτοκινήτων. Θα το σβήστε μόνο όταν κάνετε προσπεράσεις και μπροστά σας υπάρχουν διασταυρώσεις (π.χ. εντός πόλεως), διότι στην προκειμένη περίπτωση δημιουργείται σύγχυση και πανικός στους άλλους χρήστες του δρόμου. Θεωρούν ότι θα στρίψτε

Επίσης θα το σβήστε το φλας όταν οδηγείτε στην μεσαία ή αριστερή λωρίδα(χωρίς λόγο και χωρίς να κάνετε προσπέραση δηλ. παρανομείτε), για να έλθει κάποιος εκ των όπισθεν να σας συνετίσει κορνάροντας ή με τα φώτα.

5- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στον πίσω , να μας προσπεράσει-βγάζουμε φλάς δεξί για προσπέραση από αριστερά και φλας αριστερό για προσπέραση από δεξιά. Προσοχή πριν δώστε έγκριση στον πίσω μετακινήστε το όχημα σας στην σωστή θέση και να βεβαιωθείτε ότι δεν έρχεται κάποιος από απέναντι με αποτέλεσμα να γίνει ατύχημα.

6- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στο πίσω να μην μας προσπεράσει γιατί κάτι περίεργο συμβαίνει μπροστά μας , βγάζουμε φλας αριστερό και τον κλείνουμε αργά και προοδευτικά

7- Όταν θέλουμε να σταματήσουμε για οποιοδήποτε λόγο π.χ. να φορτώσουμε ή να εκφορτώσουμε αποσκευές ή επιβάτες, για να σταματήσουμε για να κάνουμε κάποιο τηλέφωνο κ.λ.π. σε συνδυασμό με τα αλάρμ ΠΡΟΣΟΧΗ !!! όμως πότε βγάζουμε φλας και πότε αλάρμ: 10 μ πριν από το σημείο που θέλουμε να σταματήσουμε βγάζουμε φλας αριστερό ή δεξί ανάλογα από πια πλευρά επιθυμούμε να σταματήσουμε και 2 μ πριν την πλήρη ακινητοποίηση βγάζουμε τα αλάρμ για να καταλάβουν οι ακολουθούντες τις προθέσεις μας.

 david-avramidis.gr 

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Τροχαίο ατύχημα στο Καλοχώρι (Φωτό)

Κείμενο – Παρέμβαση του Στρατηγού Φράγκου :Η Ελλάδα ως Στρατηγικός Εταίρος στην Ανατολική Μεσόγειο

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Το παιδικό θέατρο Λάρισας αυρίο στην ΕΔΗΚΑ Καστοριάς

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση των μαθητών των ΚΔΑΠ "Morfosi" (Φώτο - Βίντεο)

Η φίλη σου βγαίνει με τον πρώην σου: 4 τρόποι για να μην τρελαθείς

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Ιωάννα Κοτοπούλου: «Με θέληση και πίστη μπορούμε να κάνουμε τα πάντα στη ζωή μας» (Φώτο - Βίντεο)