12+1 μοντέλα που έκαναν την Toyota ό,τι είναι σήμερα


Πάθος για ποιότητα, αξιοπιστία, ευκολία στην οδήγηση, καθώς και πρωτοπορία στην υβριδική τεχνολογία, έχουν εδραιώσει την Toyota ως τη Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανία σε χρηματιστηριακή αξία και μια από τις συνολικά μεγαλύτερες εταιρείες σε παγκόσμια κλίμακα.


Από το 1933 μέχρι σήμερα...


Από το παρακλάδι μιας εταιρείας κατασκευής αργαλειών έως την καθιέρωσή της ως του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, η Toyota έχει ακολουθήσει μια αξιοθαύμαστα αποδοτική κι ενδιαφέρουσα πορεία.
Η αρχή έγινε το 1933, ως το τμήμα αυτοκινήτου της Toyoda Automatic Looms Works που έφτιαχνε αργαλειούς. Ξεκίνησε υπό τη διεύθυνση του Kiichiro Toyoda, ο οποίος αφού ταξίδεψε στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, μελέτησε σε βάθος τους βενζινοκινητήρες και ολοκλήρωσε το πρωτότυπο επιβατικό Α1. Τα πρώτα επίσημα μοντέλα ήταν τα Toyoda Model AA Sedan, AB Phaeton και το φορτηγό G1. 
Ωστόσο, η εταιρεία που συστάθηκε το 1937 δεν ονομαζόταν Toyoda αλλά Toyota Motor Co, που ακουγόταν πιο εύηχα. Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια είχαν ήδη παραχθεί 100.000 αυτοκίνητα, ενώ ένα μεγάλο παράθυρο αύξησης των πωλήσεων άνοιξε το 1957, όταν ιδρύθηκε η Toyota Motor Sales USA και εξήχθη το πρώτο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ.

Toyota AA 1936





Toyota AA 1936


Το 1961 καθιερώθηκε στην εταιρεία ο ποιοτικός έλεγχος, ενώ το 1966 παρουσιάστηκε η Corolla, το πιο πετυχημένο αυτοκίνητο όλων των εποχών. Σημαντική χρονιά ήταν και το 1967 που παρουσιάστηκε το σπορ κουπέ 2000GT, ενώ το 1968 ήταν η χρονιά του Hilux. 
Το 1970 ακολούθησαν τα Carina και Celica, ενώ μέχρι το 1972 είχαν ήδη κατασκευαστεί δέκα εκατομμύρια Toyota. Από αυτό το σημείο και ύστερα η άνοδος ήταν ραγδαία σε όλα τα επίπεδα. Το 1973 παρουσιάστηκε το θρυλικό Starlet και το 1978 η πρώτη γενιά Supra. Το πλέον γλαφυρό στοιχείο σχετικά με τη γιγάντωση της Toyota, είναι o διπλασιασμός των πέντε εκατομμυρίων εξαγωγών του 1975 μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Toyota Starlet 1978-1984





Toyota Starlet 1978-1984


Το 1982, η Toyota Motor Co και η Toyota Motor Sales Co συγχωνεύτηκαν στην Toyota Motor Corporation. Το 1984 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του MR2, ενώ το 1989 τα πρώτα σημεία πώλησης Lexus έκαναν την εμφάνισή τους στις ΗΠΑ. 
Η αυγή της δεκαετίας του 1990 έφερε τη Toyota Motor Europe Marketing & Engineering, ενώ το 1994 η ιστορία των SUV άλλαξε και η αιτία ήταν το πρωτοποριακό RAV4. 
Το 1996 ανακοινώθηκε ότι το οικογενειακό Carina E θα έδινε τη σκυτάλη στο Avensis, ενώ η υβριδική τεχνολογία έκανε το ντεμπούτο της το 1997 με το Prius. Το 1999, το Yaris αντικατέστησε το Starlet και το 2002 ιδρύθηκε η εταιρεία Toyota Peugeot Citroën Czech, καρπός της οποίας ήταν η τριπλέτα Toyota Aygo, Citroën C1 και Peugeot 107. 

Toyota Aygo 3d 2005-2008





Toyota Aygo 3d 2005-2008


Σημαντική χρονιά ήταν και το 2006 όταν παρουσιάστηκε το Auris, αποτελώντας ουσιαστικά τη χάτσμπακ έκδοση του Corolla. Το τελευταίο εξακολούθησε να διατίθεται ως σεντάν. Στην τρέχουσα δεκαετία ξεχώρισε η συμφωνία του 2011 με τη BMW για τη μεσομακροπρόθεσμη εξέλιξη φιλικών για το περιβάλλον τεχνολογιών, η οποία ενισχύθηκε το 2012. 
Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το GT86, ένα σπορ πισωκίνητο κουπέ που μίλησε στην καρδιά όσων αγαπούν την οδήγηση. Η μεγαλύτερη επιτυχία ωστόσο, έχει να κάνει με τις πωλήσεις του Prius που εκτοξεύτηκαν από τα δύο εκατομμύρια του 2010 στα τρία του 2013.
H Toyota εδώ και πολλά χρόνια σε επίπεδο φίρμας είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (βάσει πωλήσεων), ενώ είναι η ενδέκατη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, ανεξαρτήτως τομέα, με βάση τα έσοδα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία εργοδοτεί πάνω από 360.000 εργαζόμενους, ενώ διατηρεί μερίδια στην Daihatsu, στη Fuji Heavy Industries, στην Isuzu, στη Yamaha και στην Tesla.

toyota





To περίπτερο της Κασιδόπουλος ΑΕ στη ΔΕΘ του 1967 με μια Corona Sedan και μια Corona Van δίπλα δίπλα, ενώ στα δεξιά βλέπετε μια Toyota Corolla 2-door Sedan.


Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται από το 1962, οπότε και πήρε την αντιπροσωπεία η «ΦΙΝΕΛΚΟ ΑΕ», μια εταιρία του Τζόνι Πεσμαζόγλου. Το 1966, την αντιπροσωπεία ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος με την «Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρία Αυτοκινήτων», ενώ με το που ιδρύθηκε η Toyota Hellas, το 1986, η αντιπροσώπευση έλαβε ισχυρό πολυεθνικό χαρακτήρα και άλλαξε τα δεδομένα σε αυτό που ονομάζεται after sales service.
Εμείς ερχόμαστε και ξεχωρίζουμε τα 13 μοντέλα που κρίνουμε πως απετέλεσαν στα 86 χρόνια της ιστορίας της Toyota τον κορμό της παντοκρατορίας της.



Toyota AA 1936
Τo πρώτο αυτοκίνητο του μεθαυριανού αυτοκινητικού γίγαντα παρουσιάστηκε το 1936, κάτω από καπό φορούσε ένα 6κύλινδρο μοτέρ 3,4 lt και κατασκευάστηκε σε 1.404 κομμάτια.


Το πρώτο in-house μοντέλο για την JDM έκανε ντεμπούτο σε έκθεση στο Tokyo, μαζί με την καμπριολέ έκδοσή του (ΑΒ), πείθοντας την ιαπωνική κυβέρνηση να δώσει στην Toyoda Automatic Loom Works άδεια για την κατασκευή οχημάτων. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για την ίδρυση της Toyota και την άμεση κατασκευή των πρώτων εργοστασίων της.



Toyota SA 1949
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’60, στις περισσότερες αγορές η Toyota πουλούσε τα μικρότερα αυτοκίνητά της υπό τη φίρμα «Toyopet». Το πρώτο της μεταπολεμικό αυτοκίνητο ήταν το SA που φορούσε 4κύλινδρο ενός λίτρου.

Μόνο 215 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1947 και του 1952, αλλά το SA δημιούργησε το πρότυπο για μια γκάμα μικρών Toyota που θα κατασκευάζονταν σε μεγαλύτερους αριθμούς. 



Toyota Land Cruiser 1953
Το BJ λανσαρίστηκε το 1953, ενώ ένα χρόνο αργότερα μετονομάστηκε σε Land Cruiser ως απάντηση σε έναν επερχόμενο βρετανικό αντίπαλο μοντέλο, γνωστό ως Land Rover. Μέχρι το 1955 λανσαρίστηκε εμπορικά το μοντέλο δεύτερης γενιάς, ενώ και σήμερα, το 2019, το όνομα «Land Cruiser» δίνει το παρών στους καταλόγους της εταιρείας ευρισκόμενο αισίως την ένατη γενιά του.

Το όνομά του είναι φημισμένο σε όλο τον κόσμο και συνώνυμο με την απύθμενη ικανότητα εκτός δρόμου, την παροιμιώδη αξιοπιστία και την απαράμιλλη ανθεκτικότητα.


Toyota Land Cruiser Canvas Top
Toyota Land Cruiser Canvas Top


 

Toyota Crown 1955
Tο Crown ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πουλήθηκε από την Toyota στις ΗΠΑ, φορώντας αρχικά τα σήματα «Toyopet». Σήμα που δεν άρεσε στους Αμερικανούς και έτσι άλλαξαν το branding σε «Toyota». Τα πρώτα αυτοκίνητα φορούσαν 4κύλινδρο μοτέρ με 1.453 cc και 49 άλογα. Το 1960, ο κινητήρας αυτός έδωσε τη θέση του σε μια νέα μονάδα με χωρητικότητα 1.879 cc.

Το Crown παραμένει στην παραγωγή, σήμερα στη 14η γενιά του, αλλά δεν διατίθεται στην Ευρώπη εδώ και χρόνια.

Toyota Crown 1972

Toyota Crown 1972


Το Crown ήταν το πρώτο μεγάλο επιβατικό της Toyota που πουλήθηκε στην ελληνική αγορά (κυρίως ως ταξί), μαζί με το μικρότερο και παλιακό Tiara.



Toyota Corona 1957
Το πρώτο Corona εμφανίστηκε το 1957 και ήταν ένα μικρό οικογενειακό μοντέλο που προετοίμασε το δρόμο για την εξέλιξη της ολοκαίνουργιας Corolla στη δεκαετία του ’60. Ήταν το πρώτο Toyota που θα εισαγόταν ευρέως στην Ευρώπη, το 1965.


Στη χώρα μας ξεκίνησε την καριέρα του με 4κύλινδρο κινητήρα 1.490 cc με 74 άλογα, ταμπούρα σε όλους τους τροχούς και τιμή 110.000 δρχ. Μαζί του και το μικρότερο Toyota 800 με αερόψυκτο μοτέρ 790 cc, 40 άλογα και τιμή 78.000 δρχ.


Toyota Corona

Το μοντέλο παρέμεινε στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70, περνώντας από έντεκα γενιές, με το τελευταίο αυτοκίνητο με αυτό το όνομα να διατίθεται στην ιαπωνική αγορά μέχρι το 2001. Αλλά και στην Ελλάδα διατίθετο με μοτέρ ντίζελ και βενζίνης-υγραερίου, αποκλειστικά για ταξί, για να μην πλήττει το στάτους της Toyota Carina E που ήταν το ευρωπαϊκό ΙΧ.


Toyota Corona



Toyota Sports 800 1965

H ιαπωνική εταιρεία λανσάρισε το πρώτο σπορ μοντέλο της το 1962 υπό την ονομασία Publica Sports, με ένα σπορ και δυνατό δικύλινδρο μοτέρ με 697 cc και 28 άλογα.


Toyota Sports 800 1965

Το 1965, η Toyota έβαλε σε παραγωγή το Sports 800 με τον ίδιο αερόψυκτο κινητήρα που φορούσε η ομώνυμη μπερλίνα, αλλά ανεβασμένο στα 45 άλογα. Μοτέρ που καθιστούσε ικανό το αυτοκίνητο να πιάνει στην ευθεία τα 160 km/h!....Διαβάστε τη συνέχεια εδώ


Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Τροχαίο ατύχημα στο Καλοχώρι (Φωτό)

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Το παιδικό θέατρο Λάρισας αυρίο στην ΕΔΗΚΑ Καστοριάς

Παράταση για τις ενισχύσεις επιχειρήσεων που ήταν σε αναστολή τα Χριστούγεννα