Πώς να αποβάλλουμε από τη ζωή μας τη ζήλια και το φθόνο

Πώς να αποβάλλουμε από τη ζωή μας τη ζήλια και το φθόνο
Το να μιλάμε άσχημα για τους άλλους είναι ένας ανέντιμος τρόπος να επαινούμε τον εαυτό μας – Will Durant

«Μαμά, τι είναι το νερό;», ρώτησε το μικρό ψάρι. «Το νερό είναι αυτό μέσα στο οποίο κολυμπάς. Και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που είσαι φτιαγμένο. Είναι παντού γύρω σου», απάντησε η μητέρα. «Μα δεν μπορώ να το δω», είπε το μωρό.
Τα πιο πολύτιμα πράγματα στη ζωή είναι σαν το νερό – μας περιβάλουν, κι όμως δεν μπορούμε να τα δούμε. Βλέπετε τι έχετε; Ή απλά δίνετε την προσοχή σας σε αυτό που οι άλλοι έχουν ή πετυχαίνουν; Αυτός είναι ο τρόπος που η ζήλια και ο φθόνος τρυπώνουν στη ζωή μας. Αντί να εκτιμάμε το νερό γύρω μας, φέρνουν τον χειρότερο εαυτό μας στην επιφάνεια. Η ζήλια και ο φθόνος συνδέονται μεταξύ τους, αλλά δεν είναι το ίδιο – αποτελούν δύο διαφορετικά είδη δηλητηρίου.
Ο φθόνος εμφανίζεται ανάμεσα σε δύο πλευρές: Θέλω αυτό που έχεις. Η ζήλια είναι ένα τρίγωνο: Θέλω την αναγνώριση που έχεις από τους άλλους. Όταν εύχεστε να έχετε τη θέση του συναδέλφου σας, αυτό είναι φθόνος. Όταν νιώθετε απειλημένοι από το πόσο πολύ ο εργοδότης σας επαινεί τη δουλειά των συναδέλφων σας, αυτό είναι ζήλια.
Και τα δύο είναι φυσικά ένστικτα. Ωστόσο, μπορούμε να διαχειριστούμε πώς αντιδρούμε. Και τα δύο κρύβουν πίσω τους άλλα συναισθήματα – ανασφάλεια, ντροπή ή κτητικότητα και θρέφουν τον εσωτερικό μας κριτή.

Πώς να εμποδίσουμε τη ζήλια και τον φθόνο από το να δηλητηριάζουν τη ζωή μας

Αυξήστε το επίπεδο επίγνωσής σας

Η αυτεπίγνωση προϋποθέτει να παρατηρούμε και να αποδεχόμαστε το ποιοι είμαστε – όχι ποιοι πρέπει και δεν πρέπει να είμαστε. Εξετάστε τον εαυτό σας χωρίς να τον επικρίνετε. Μάθετε πώς να τον συγχωρείτε. Ζηλεύετε; Συγκρίνετε πάντα τον εαυτό σας με άλλους; Βαθιά μέσα σας νιώθετε ανασφάλεια, τρόμο, προδοσία και απειλή. Δεν πειράζει. Η ανατροφοδότηση θα σας βοηθήσει να αποκαλύψετε τυφλά σημεία ώστε να μπορείτε να τα κατακτήσετε.

Απελευθερωθείτε από τις δηλητηριώδεις συγκρίσεις

Γίνετε το δικό σας μέτρο σύγκρισης. Μάθετε να εκτιμάτε το ποιος είστε, όχι τι κατέχετε ή έχετε πετύχει. Η επιτυχία είναι προσωπική – η ευτυχία καθορίζει την επιτυχία με δικούς σας όρους. Η κοινωνική πίεση το μόνο που καταφέρνει είναι σας συγχύζει περισσότερο. Δεν μπορείτε να αποφύγετε τελείως τη ζήλια, αλλά μπορείτε να την εμποδίσετε να επιδεινωθεί και να σας κυριαρχήσει.

Μιμηθείτε αντί να φθονείτε

Η αναζήτηση για έμπνευση δεν είναι καθόλου κακή, το πρόβλημα είναι όταν γινόμαστε ένα κακέκτυπο των άλλων. Όλοι αξίζει να έχουμε ένα πρότυπο στη ζωή μας, το οποίο να μας κινητοποιεί. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθούμε το δικό τους μονοπάτι. Αντιδρώντας με «μίμηση» αντί με φθόνο σημαίνει ότι γινόμαστε δεκτικοί στο να μάθουμε από αυτούς.

Γευτείτε το ίδιο σας το δηλητήριο

Ο φθόνος και η ζήλια είναι δηλητηριώδη και για τους άλλους. Και εκείνοι επίσης μπορούν να βλάψουν όσους βρίσκονται γύρω σας. Ορισμένες φορές για να αλλάξουμε, χρειάζεται να γευτούμε το ίδιο μας το δηλητήριο. Αφήστε τους άλλους να γίνουν το αντίδοτό σας. Αν εκφράζετε συνεχώς ζήλια, ζητήστε από τον/τη σύντροφό σας, για παράδειγμα, να «παίξει» αυτό το ρόλο για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Νιώθοντας τον πόνο από πρώτο χέρι, θα συνειδητοποιήσετε τις παρενέργειες της συμπεριφοράς σας.
Τα πιο πολύτιμα πράγματα της ζωής είναι σαν το νερό – βρίσκονται γύρω μας περιμένοντας την προσοχή σας και την εκτίμησή σας. Είναι στο χέρι μας λοιπόν να εμποδίσουμε το φθόνο και τη ζήλια από το να δηλητηριάζουν τη ζωή μας.
Gustavo Razzetti

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια